خالقی مدیرعامل داده ورزی سداد اعلام کرد؛ از بهمن ماه ۹۵، برای نخستین بار در کشور، اپلیکیشن های پیام رسان با سرویس نقل و انتقال کارت به کارت توسط مهندسین جوان و توانمند شرکت داده ورزی سداد پیاده سازی و عملیاتی شد.

تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۵/۲۲ - ۲۳:۳۰ کد خبر : 756

با طراحی این اپلیکیشن، شرکت داده ورزی سداد قصد دارد؛ با تلفیق فناوری اطلاعات و نظام بانکی به تسهیل امور مالی مردم کمک کند. وی در نشست اخیر خود در تجلیل از مقام خبرنگاران، شرکت داده ورزی سداد را بزرگترین هلدینگ فناوری اطلاعات در نظام بانکی کشور معرفی کرد.
مدیرعامل شرکت سداد همچنین اعلام کرد؛ محمدجواد آذری جهرمی، معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت زیرساخت در دولت یازدهم در راه اندازی و بستر سازی اولین اپلیکیشن با قابلیت منحصر به فرد درخواست پول، حمایت جدی خود را از این شرکت به عمل آورد.
خالقی با بیان این نکته که بانک مرکزی و بانک ملّی ایران از سهامداران عمده شرکت داده ورزی سداد هستند گفت: هرچند رقابت در عرصه فناوری های نوین بانکی وجود دارد؛ اما تمام تلاش ما برای بالا بردن کیفیت ارایه خدمات انفورماتیک با تکیه بر نیروهای جوان و متخصص استوار است.
ایشان همچنین از رونمایی از اپلیکیشن “بله” به عنوان نخستین پیام رسان ایرانی با امکان پرداخت در نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۷ خبر داد و از این اپلیکیشن به عنوان رقیب قوی برای تلگرام نام برد که در مدت یک هفته توانسته رقمی بالغ بر ۲۳۰ هزار عضو را به خود اختصاص دهد و تاکنون ۱۱ هزار و ۵۰۰ کانال و ۱۱ هزار و ۵۰ گروه در آن شکل گرفته است.
وی همچنین هدف نهایی شرکت سداد را رساندن تعداد کاربران به ۳۰،۱۵،۱۰ میلیون نفر در سه مرحله عنوان کرد. وی از استقبال مسؤولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین حمایت های محمود واعظی به منظور رفع محدودیت های قانونی برای بسترسازی ارائه خدمات مالی به کاربران تشکر کرد و گفت: برای ایجاد امکان پرداخت در پیام رسان “بله” نیازمند مصوبه شورای عالی فضای مجازی کشور بودیم که این امر با مساعدت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات میسر شد.
مدیرعامل داده ورزی سداد پیام رسان “بله” را نرم افزاری سریع و ایمن توصیف کرد که به گفته کاربران، متخصصان و رسانه ها، این امکان را دارد که از نظر مسایل اجتماعی، دغدغه مسؤولان را در استفاده کاربران ایرانی از نرم افزارهای مشابه خارجی نظیر تلگرام رفع کند.
خالقی گفت: “بله” به دلیل اینکه در بستر مخابراتی ایران تعریف شده است، تا زمانی که اختلالی در اینترنت کشور روی ندهد، هیچ گاه مشکل قطع شدن را نخواهد داشت که این قابلیت را می توان از مزایای بارز این پیام رسان دانست.
ایشان همچنین از پیام رسان “بله” بعنوان پشتیبان سامانه “بام” بانک ملی ایران نام برد و گفت: هر دو نرم افزار، در سامانه هایی طراحی شده اند که امکان هک کردن آن را به حداقل می رساند.
او در ادامه تأکید کرد؛ در بحث فناوری همواره نگرانی برای مقابله با هکرها وجود دارد؛ اما بدیهی است که می توان فضای تبادل اطلاعات را با راهکاری های پیشگیرانه، امن نگاه داشت که متخصصان ما در این زمینه به جدیّت اصول ایمنی را در این زمینه رعایت کرده اند.
نایب رئیس شرکت داده ورزی سداد در پایان سخنرانی خود اظهار داشت؛ سامانه بام “بانک اول من” اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار کاربر دارد و با توجه به رقم ۳۰ میلیون مشتری و ۶۲ میلیون حساب بانکی در بانک ملی ایران، توانسته است حدود ۱۰ درصد مشتریان را تا کنون جذب کند و اظهار امیدواری کرد با اطلاع رسانی می توانیم این رقم را بیش از پیش افزایش دهیم.

مطالب مرتبط

نظر شما

دسترسی سریع به آرشیو روزنامه

  • دسترسی سریع

  • پربازدید ترین ها

    آخرین اخبار