از ابتدای تیرماه سال جاری تاکنون در مجموع ۲۱ هزار و ۷۹ مورد شکایت در سامانه پاسخگویی ۱۴۱ در سامانه شهراه به ثبت رسیده که از این تعداد به ۹۰ درصد از شکایت های دریافتی رسیدگی شده است.

تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۹/۲۶ - ۱۲:۴۴ کد خبر : 15961
از مجموع شکایات دریافتی از طریق سامانه یاد شده ۹۲ درصد شکایت های دریافت شده مربوط به مشکلات حوزه حمل و نقل کالا و مسافر ، ۸ درصد مابقی شکایات مربوط به مشکلات  آزادر اه ها و راه های بین شهری کشور بوده است.
 بر اساس این گزارش ۷۹ درصد از این شکایت ها مربوط به  عدم پرداخت کرایه حمل ، دریافت کمیسیون اضافی توسط شرکت های حمل و نقل کالا، غیر فعال شدن کارت سوخت و عدم تخصیص لاستیک دولتی بوده که توسط  رانندگان حمل و نقل کالا مطرح شده است، همچنین ۱۳ درصد شکایت ها از سوی رانندگان حوزه حمل و نقل مسافری و حمل و نقل بین المللی مطرح شده است.
شایان ذکر است سامانه مدیریت ارتباط شهروندی با عنوان  سامانه شهراه،  واحد ارائه خدمات شهروندی وزارت راه و شهرسازی می باشد که با هدف ارتباط شهروندان با معاونت های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در بستر وب،   راه اندازی شده است که سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي خدماتي از قبيل گزارشات شهروندی، انتقادها و پیشنهادها، دسترسي آزاد به اطلاعات، پايان نامه، رفع مشکل راه بین شهری، راه روستایی،حريم و… خدمات حمل و نقل جاده اي كالا ومسافر و طرح شكايات رانندگان از طريق سامانه ۱۴۱ مطابق با فرايندهاي لازم پیاده سازی و به شهروندان ارائه مي نمايد و گفتنی است سامانه یادشده منجر به مشارکت حداكثري شهروندان در اداره امور مربوط به این سازمان خواهد شد. درگاه ارتباط شهروندان از طريق سايت سازمان راهداري به آدرس www.rmto.ir ، سامانه رسيدگي بشكايات ونيز لينك مستقيم shahrah.mrud.ir قابل دسترس مي باشد.

مطالب مرتبط

نظر شما

دسترسی سریع به آرشیو روزنامه

  • دسترسی سریع

  • پربازدید ترین ها

    آخرین اخبار