در ادامه بهره‌برداري از طرحهاي راهداري و حمل و نقل جاده‌اي در هفته دولت، چند پروژه در اين بخش با حضور معاون وزير راه و شهرسازي و رييس سازمان راهداري وحمل و نقل جاده اي و مسئولين و مقامات محلي در استان اصفهان افتتاح شد.

تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۶/۱۲ - ۱۷:۰۲ کد خبر : 12693
مهندس عبدالهاشم حسن‌نيا معاون وزير راه و شهرسازي و رييس اين سازمان پس از حضور در گلستان شهداي زرين شهر و اداي احترام به مقام شامخ شهيدان گرانقدر، در بخش نخست سفر خود به استان اصفهان با حضور در محل پل دوم استراتژيك غدير واقع در محور اصفهان – شهركرد اين پروژه را افتتاح كرد.
در آيين افتتاح و بهره‌برداري از اين پل به عنوان پل اتصال دو استان اصفهان و چهارمحال و بختياري، مهندس حسن‌نيا با اشاره به جابه‌جايي بيش از ۹۰ درصد  بار و مسافر در كشور در بستر جاده‌ها، توسعه شبكه راههاي كشور را حائز اهميت ويژه‌اي دانست و افزود:
نقش استان اصفهان در همسايگي با استانهاي ديگر و در كريدورهاي حمل ونقل كشور در شمال – جنوب و شرق – غرب كشور حضور پررنگي دارد.
وي خاطرنشان كرد:
سرمايه‌هاي بزرگي در استان اصفهان در سطح راهها هزينه شده است كه اميدواريم با افتتاح اين گونه پروژه‌ها نظير پل دوم استراتژيك غدير، كريدورهاي شرقي – غربي و شمالي – جنوبي تكميل گردد.
حسن‌نيا خاطرنشان كرد:
استان اصفهان محل تلاقي چندين كريدور مهم حمل و نقلي است از جمله كريدور تهران به مقصد خوزستان كه در نهايت از اصفهان و شهركرد مي‌گذرد و تأثير به‌سزايي بر حمل و نقل كالاي كشور دارد.
وي افزود : باتوجه به اينكه استان اصفهان يكي از قطب‌هاي حمل و نقلي بار كشور به شمار مي‌رود و با داشتن ۳۵ هزار كاميون و اشتغال ۵۰ هزار راننده و همچنين با دارا بودن كارخانجات متعدد نظير فولاد،  پتروشيمي و صنايع بزرگ و كوچك، ضرورت توجه به مقوله توسعه راهها در چنين استاني را بيش از پيش ضروري مي‌سازد.
رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي همچنين به وجود ۲۰۰۰ هزار كيلومتر بزرگراه در شبكه راههاي استان اصفهان اشاره كرد و افزود: رفع گره‌هاي ترافيكي و توسه كمي و كيفي راهها در اين استان باتوجه به موقعيت آن حائز اهميت است در اين راستا پل غدير به عنوان پروژه مهمي است كه در روان‌سازي ترافيك جاده‌هاي استان هاي  اصفهان و چهارمحال و بختياري نقش به‌سزايي دارد.
معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به مشخصات اين پروژه گفت :
 اين پل به طول ۲۵۰ متر و شامل ۸ دهانه پل ۳۰ متري است كه با ۲۸ هزار و ۸۸۰ مترمكعب خاكبرداري و ۸۱ هزار مترمربع خاكريزي شده است و براي احداث آن بالغ بر ۱۲۰ ميليارد ريال از محل اعتبارات سازمان هزينه شده است.
براساس اين گزارش در ادامه سفر مهندس حسن‌نيا به استان اصفهان  با كلنگ زني پروژه احداث پل سوم دورباط – ملك‌آباد و پروژه احداث كمربندي غرب (باغبهادران – چمها) به طول ۳ كيلومتر عمليات اجرايي اين پروژه آغاز شد .
اين كمربندي به صورت دو باند ۱۱ متري احداث مي‌شود و برابر برنامه‌ريزي زمان‌بندي شده مقرر است  سال آينده به بهره‌برداري برسد.

مطالب مرتبط

نظر شما

دسترسی سریع به آرشیو روزنامه

  • دسترسی سریع

  • پربازدید ترین ها

    آخرین اخبار